Matias Reyes (Central Park Rapist) Wiki, Bio, Sekarang, Jenayah, Umur, Keluarga, Ibu, Nilai Bersih, Pengakuan, Fakta

Matias Reyes adalah Serial Rapist dan American Criminal yang terkenal dengan Central Park Jogger Case dari New York. Dia terkenal dengan Perogolan dan percubaan pembunuhan Trisha Meili di Central Woods of Manhattan's Central Park pada malam 19 April 1989. Trisha Meili, seorang pegawai bank pelaburan berusia 28 tahun diperkosa dan diserang ketika dia pergi berjoging di Central Park, Manhattan. Dia hampir dipukul hingga mati dan koma selama 12 hari. Kes ini terkenal sebagai "Central Park Jogger Case". Sebelum ini, dia melakukan kejahatan pertamanya dan membesarkan seorang wanita, pada tahun 1988 dan kemudian Reyes menganiaya seorang wanita di bangku gereja 90th Street. Nasib baik, dia berjaya melarikan diri dan merampasnya dengan bantuan jiran sehingga polis datang.

Matias Reyes Sekarang

Menurut Jabatan Pembetulan Negeri New York, Reyes masih dalam penjara, dan layak untuk dibebaskan pada bulan Ogos 2022. Pada tahun 2002, pembunuh bersalah dan perogol bersiri Matias Reyes mengaku telah memperkosa Cik Meili. Dia tahu fakta mengenai serangan yang tidak pernah diumumkan dan hanya penyerang yang akan tahu, dan DNA membuktikan dia bersalah. Dia sudah menjalani hukuman seumur hidup tetapi tidak diadili atas serangan ke atas Meili karena undang-undang batasan telah berlalu pada saat dia mengaku. Peguam Daerah Morgenthau mengesyorkan agar tuduhan Central Park Five ditarik balik dan sabitan mereka yang dikosongkan diperlakukan seolah-olah tidak ada perbicaraan yang berlaku. Kelima-lima mereka dibersihkan pada tahun yang sama. Kelima-lima mereka juga dikeluarkan dari daftar pesalah seks.

Jenayah Matias Reyes

  • Sebelumnya, Reyes telah disabitkan atas kesalahan merogol, serangan kejam dan pembunuhan, yang semuanya terjadi pada akhir 80-an di New York.
  • Kemudian, Reyes mengikuti mangsa keenamnya ke apartmennya dan memperkosanya, pada 5 Ogos 1989.
  • Dia berjaya melarikan diri dan berlari meminta pertolongan dan penjaga pintu menahan Reyes sehingga polis tiba dan menangkapnya.
  • Mereka menyedari bahawa mereka berurusan dengan perogol bersiri dan Reyes mengaku melakukan jenayah secara terperinci semasa disoal siasat.
  • Reyes menerima tawaran pengakuan, dan dihukum 33 tahun.
  • Ketika menjatuhkan hukuman pada tahun 1991, dia memukul peguamnya dan harus dilakukan oleh pengawal.
  • Hakim mengesyorkan Reyes dipenjarakan seumur hidup.

Jenayah Jogger Matias Reyes Central Park

  • Matias Reyes memperkosa seorang wanita bernama Trisha Meili, Pada 19 April 1989.
  • Acara ini berlangsung di Central Woods of Manhattan's Central Park.
  • Pada malam itu, lima pemuda, empat orang Afrika Amerika dan seorang Hispanik ditangkap berhubung dengan serangan di kawasan yang dilakukan oleh sekitar 30 remaja.
  • Lima pemuda bernama, Raymond Santana, Kevin Richardson, Antron McCray, Yusef Salaam, dan Korey Wise didakwa dan dibicarakan atas serangan, rompakan, rusuhan, rogol, penderaan seksual, dan cubaan pembunuhan yang berkaitan dengan serangan Meili dan serangan lain di taman.
  • Meskipun tidak ada DNA untuk mengaitkannya dengan kejahatan itu, dan lima lelaki itu ditekan dan dipukul menjadi "pengakuan", Central Park Five, ketika mereka diketahui, disabitkan dalam dua perbicaraan yang berasingan dan menerima hukuman antara lima hingga 15 tahun.
  • Ini adalah pertemuan kebetulan dengan Wise, salah seorang lelaki yang dipenjarakan secara salah kerana jenayah itu, di penjara yang menyebabkan Reyes mengaku.
  • Menurut New York Times, Reyes mengatakan kepada penyiasat pada tahun 2002: "Saya tahu sukar bagi orang untuk memahami, setelah 12 tahun mengapa seseorang benar-benar tampil untuk bertanggung jawab atas kejahatan. Pada mulanya saya takut, tetapi pada penghujung hari saya merasakan ia adalah perkara yang betul untuk dilakukan. "
  • DNA Reyes cocok dengan yang dijumpai di tempat kejadian, dan dia juga dapat memberitahu faktor polis mengenai jenayah yang tidak diketahui umum.

Matias Reyes Ketika Mereka Melihat Kami

When They See Us adalah miniseri drama dokumentari yang dibuat khas untuk Netflix. Siri ini ditayangkan di empat bahagian pada 31 Mei 2019. Ia berdasarkan peristiwa kes jogger Central Park 1989 dan mengeksplorasi kehidupan dan keluarga lima lelaki itu disabitkan secara salah kerana merogol dan memukul seorang wanita di Central Park dan mereka berkahwin ' dibebaskan sehingga tahun 2002, ketika penjenayah yang sebenarnya mengaku melakukan jenayah tersebut. Lelaki itu disabitkan sebagai pembunuh dan perogol Matias Reyes. Siri ini menampilkan pemeran ensemble, termasuk Jharrel Jerome, Asante Blackk, Jovan Adepo, Michael K. Williams, Logan Marshall-Green, Joshua Jackson, Blair Underwood, Vera Farmiga, John Leguizamo, Felicity Huffman, Niecy Nash, Aunjanue Ellis, Marsha Stephanie Blake, dan Kylie Bunbury.

Baca Juga: Jordan Lemahieu (Usahawan) Umur, Bio, Wiki, Tinggi, Berat, Hubungan, Nilai Bersih, Kerjaya, Fakta

Selain itu, siri ini mendapat 11 pencalonan; Jerome menang untuk Pelakon Utama Luar Biasa dalam Siri Terhad atau Filem sementara ia dicalonkan untuk Siri Terhad Terunggul dan Ellis, Nash, Blackk, Leguizamo, Williams, Blake, dan Farmiga semuanya mendapat pencalonan lakonan. Siri ini juga memenangi Anugerah Televisyen Pilihan Pengkritik untuk Siri Terhad Terbaik.

Zaman Matias Reyes

Berapa umur dia? Matias Reyes dilahirkan pada tahun 1971 dan berasal dari New York dan dia kini berusia 49 tahun. Pada masa ketika dia memperkosa Trisha Meili pada tahun 1989, dia berusia 31 tahun. Dia berdiri dengan ketinggian 5 kaki 8 inci. Beratnya sekitar 62 Kg.

Matias Reyes Wiki

Bio / Wiki
Nama sebenarMatias Reyes
Nama NickMatias
Umur49 tahun
Dilahirkan1970
ProfesionPembunuh Bersalah dan Perogol Bersiri
Terkenal untuk1. Pemerkosaan dan percubaan pembunuhan Trisha Meili

2. Dokumentari 'Ketika Mereka Melihat Kita'

Tempat LahirNew York City, New York, Amerika Syarikat
KewarganegaraanPuerto Rican
SeksualitiLurus
AgamaAgama Kristian
JantinaLelaki
EtnikPuerto Rican-Amerika
Dipenjara DiNew York, Amerika Syarikat
Statistik Fizikal
Tinggi / TinggiDalam kaki - 5 kaki 8 inci
BeratLebih kurang 62 Kg
Ukuran Badan

(Pinggul Dada-Pinggul)

42-32-35 inci
Saiz Bisep15 Inci
Warna mataCoklat gelap
Warna rambutCoklat
Saiz kasut10 (AS)
Keluarga
Ibu bapaBapa: Tidak Dikenal

Ibu: Tidak Dikenal

Adik beradikAbang: Tidak Dikenal

Kakak: Tidak Dikenal

Perhubungan
Status perkahwinanTidak berkahwin
Janji Temu Sebelumnya?Tidak diketahui
Teman wanita / Janji temuBujang
Isteri / PasanganTiada
BayiTiada
Kelayakan
PendidikanTercicir
SekolahSekolah Menengah
Akaun Media Sosial
Pautan Akaun SosialInstagram: Tidak aktif

Twitter: Tidak aktif

Facebook: Tidak aktif

Pengakuan Matias Reyes

Dalam wawancara dengan 20/20 di ABC pada tahun 2002, Reyes mengatakan bahawa dia telah meninggalkan Ibu Meili untuk mati: “Saya memukulnya dari belakang, belakang kepala. Dia jatuh ke bawah. Selepas dia jatuh, saya menyeretnya ke semak. Saya melanggarnya - merogolnya. Dan setelah saya selesai dia berjuang. Saya memukulnya dengan batu… saya pergi. Saya memukulnya berkali-kali. Saya mendengar tulang hancur. "

Matias Reyes Bio & Family

Pada usia yang sangat muda, Matias berpindah ke New York City bersama keluarganya. Dia memegang kewarganegaraan Rican. Dia tergolong dalam etnik Puerto Rico. Dia juga Terganggu Emosi. Kemudian, Matias juga pernah mengaku bahawa dia dianiaya secara seksual ketika masih kecil. Sebenarnya, dia membunuh seorang ibu mengandung tiga orang dan anak-anaknya dan dia juga menyerang lebih dari sepuluh wanita dan juga membunuh mereka. Sebelumnya, dia bekerja sebagai kerani di Manhattan atas dan keadaan kewangannya tidak begitu baik dan dia biasa tidur di Van.

Ibu Matias Reyes

Reyes memberitahu seorang ahli psikologi bahawa ketika dia berusia dua tahun, ibunya menjualnya kepada ayahnya dengan harga $ 400 dan berusia tujuh tahun, dia telah didera secara seksual oleh dua anak lelaki yang lebih tua yang membuangnya di sungai.

Nilai Bersih Matias Reyes

  • Keadaan kewangannya juga sangat buruk dan dia biasa tidur di dalam van.
  • Dia menyerang lebih dari sepuluh wanita dan juga membunuh salah seorang dari mereka, pada hari-hari awal kegiatan jenayahnya.

Biografi Trisha Meili

Selepas serangan itu, Meili mengalami koma selama 12 hari dan menderita hipotermia yang teruk, kerosakan otak yang teruk, kejutan hemoragik, kehilangan 75-80 persen darahnya, dan pendarahan dalaman. Tengkoraknya patah begitu teruk sehingga mata kirinya terkeluar dari soketnya, yang pada gilirannya patah di 21 tempat. Doktor tidak menyangka dia akan bertahan atau dia akan terus koma. Dia kembali sedar tetapi pada mulanya tidak dapat bercakap, membaca, atau berjalan. Setelah enam bulan dalam pemulihan, dia dapat berjalan lagi dan lapan bulan selepas serangan itu dia kembali bekerja lapan bulan. Dia tidak ingat akan serangan atau peristiwa apa pun hingga satu jam sebelum serangan itu, atau enam minggu setelah serangan itu. Meili tidak pernah disebut di media setelah serangan dan hanya dikenal sebagai "Central Park Jogger". Pada tahun 2003, dia mempublikasikan identiti, menerbitkan memoar berjudul I Am the Central Park Jogger dan memulakan karier sebagai penceramah inspirasi.

Baca Juga: Ignacio Anaya García (Nachos Inventor) Wiki, Bio, Umur, Punca Kematian, Nilai Bersih, Isteri, Kerjaya, Fakta

Fakta Matias Reyes

  • Dia mengaku melakukan jenayah di penjara pada tahun 2002 setelah bertemu dengan salah seorang lelaki yang disabitkan secara salah.
  • When They See Us, sebuah siri mini terhad, dipuji oleh pengkritik dan penonton.
  • Lima orang yang disabitkan bersalah, yang ketika itu berusia akhir 20-an, menuntut New York City kerana pendakwaan jahat, diskriminasi kaum, dan tekanan emosi, pada tahun 2003.

Baca Juga: Kes Tiffany Moss (Pembunuhan), Umur, Bio, Pasangan, Anak perempuan, Tinggi, Berat, Fakta

Recent Posts